maandag 21 januari 2013

Serious Request 2012

Ik ben eigenlijk een maand te laat met het schrijven hierover, maar je hebt in mijn vorige blog kunnen lezen hoe goed ik ben in uitstellen, dus een verrassing zal het niet zijn. Ook die sinterklaaspost waar ik het in mijn vorige blog over had, is er niet van gekomen.

Goed, Serious Request dus. Ik ben over het algemeen best een grote fan van 3FM en luister ook het liefst naar dit station als ik de radio aan heb. Dat zij dan ook nog eens ieder jaar Serious Request doen, is natuurlijk helemaal geweldig. In 2009 heb ik voor het laatst een bezoekje gebracht aan het Glazen Huis, in Groningen. In 2012 stond het Glazen Huis in Enschede, wat weer vrij bereikbaar was, dus zijn we daar naartoe gegaan. Samen met Annemiek en Moniek ben ik op de trein gestapt, op weg naar Enschede, waar Marit op ons stond te wachten. De treinreis ging vrij soepel! Afgezien van wat bijzondere personen die AH tassen vol met blikjes alcohol hadden en in een ontzettend boers accent liepen te schreeuwen, verliep alles prima.

In Enschede aangekomen zijn we meteen naar Marit's kamer gegaan om daar onze spullen te droppen. Daarna zijn we wat gaan eten en naar het Glazen Huis gelopen. Ik had in de weken voor Serious Request een tekening van de drie DJ's gemaakt. In 2009 had ik dat ook al gedaan, en aangezien ik geen bakken met geld kon geven leek het me nu ook wel een leuk idee om een tekening te maken, als een soort teken van steun.



Voor we naar het Glazen Huis gingen, zijn we bij een klein restaurantje gaan eten. Ontzettend leuk, en dat werd nog veel leuker toen Eric Corton binnen liep om in hetzelfde restaurant te gaan eten! Ik vind die man geweldig en heb ontzettend veel respect voor hem. Toen we ons eten op hadden, wilde ik dus eigenlijk naar hem toe gaan om dat te vertellen. Ik durfde niet maar dacht toen. Fuck dit. Hoe vaak krijg ik de kans om recht in het gezich van Eric Corton te vertellen hoe tof ik hem vind!? Dus ik ben naar hem toegegaan, heb sorry gezegd voor het storen en heb hem daarna verteld hoe tof ik hem vond en hoeveel respect ik had voor de dingen die hij deed. Ik geloof dat hij het wel op prijs kon stellen, ik kreeg in ieder geval een mega glimlach en een dankjewel terug.

We gingen daarna maar meteen in de rij staan voor de brievenbus. Het regende waardoor het nog niet zo heel druk was, dus we stonden er ongeveer een halfuur te wachten. Na dat halfuur mocht ik naar de brievenbus. Daar zat Michiel en ik schoof de koker met mijn tekening daarin door de brievenbus. Voor hij de tekening ging bekijken, kreeg ik nog een compliment op mijn muts. Dat verstond ik eerst niet, door mijn muts. Ik hoorde alleen 'Hmfffmfgjafmf!', waarna ik mijn muts aan de kant schoof en 'HEH!?' riep. Michiel zei daarop dat hij mijn muts tof vond. Dank! Daarna ging hij de tekening bekijken. Ik geloof dat hij hem wel mooi vond. Ik kreeg in ieder geval een duim. 


Ik was natuurlijk ontzettend blij dat hij mooi gevonden werd, want daar was ik zelf nog niet zo heel zeker van. Het is raar als je tekeningen geeft aan de persoon die je net getekend hebt. Maargoed, even daarna hing hij vol in beeld, achter de DJ's! We hebben daarna een leuk feestje gevierd bij het Glazen Huis, hoewel dat letterlijk een beetje in het water viel door de ongelofelijke stroom regen. (Mijn leren handschoenen waren zo doorweekt dat ik ze op de verwarming had gelegd, dat was ik vergeten en nu zijn ze uitgedroogd. Oeps.)
We stonden naast een aantal gezellige EnschedeĆ«rs (?) die ons mateloos irriteerden en onze ogen bijna uitstaken met hun paraplu. Dat wilden ze zelf niet inzien. Ik brak hun paraplu daarom (helemaal niet met opzet natuurlijk!) waarop ik de reactie kreeg; 'Dat moet je niet doen, want dan lanceeeeeeeeeeaaar je m!' - Lees dit op het meest verschrikkelijke voor te stellen Enschede's accent. 
Verder was het ontzettend leuk!

De volgende dag zag ik dat mijn tekening niet meer in beeld hing. Op zich geen probleem natuurlijk, maar hij was gewoon helemaal weg en ik was wel benieuwd wat ermee gebeurd was. Ik heb daarover een tweet gestuurd met wat hashtags en dat heeft iemand dus blijkbaar gelezen. Deze persoon had een bod gedaan op mijn tekening. Dat kon ik al niet geloven, maar vond het een ontzettend groot compliment! Hij werd mooi gevonden! Ik heb daarna een mailtje gestuurd naar de veilingmeester, die mij wist te vertellen dat er meer interesse was voor de tekening en dat ze hem van de muur hebben geprobeerd te halen om als veilingitem te gebruiken. Dit is niet gelukt, omdat de tekening bij het van de muur halen nogal beschadigd was. Ontzettend jammer natuurlijk, maar ik vond het al heel leuk om te horen dat er meerdere mensen waren die de tekening mooi vonden. Toen ik daarna ook nog eens dit filmpje zag van Michiel, die over mijn tekening aan het praten was, kon het stuk gaan van die tekening me vrij weinig meer schelen. Zo'n compliment van degene die je hebt getekend is het leukste wat je kunt horen hoor! Dank daarvoor dus.

Vanaf 2:56 min.


Volgend jaar staat het Glazen Huis in Leeuwarden. Ik weet zeker dat ik daar in ieder geval weer bij ben. Dan zal ik opnieuw een tekening maken en deze meteen inlijsten en aan de veilingmeester geven, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten